wtorek, 26 listopada 2013

"My, dzieci z dworca ZOO" Christiane Felscherinow

My, dzieci z dworca ZOO - Christiane Felscherinow
Ile razy na akademiach szkolnych, czy w telewizji słyszeliśmy o problemie narkotyków?  
To tu, to tam media i nauczyciele ostrzegają przed tym jakże niebezpiecznym nałogiem. Nigdy jednak nie bierzemy tego do siebie. Wydaje nam się, że to jest daleko, że nie ma prawa nas dostać. Prawda? Christiane też pewnie tak myślała. Tak naprawdę nigdy nie dopuściła do siebie myśli, że jest uzależniona. Przecież miała wszystko pod kontrolą. Miała wszystko pod kontrolą... 

Christiane razem z rodziną pewnego raczej niesłonecznego dnia przeprowadzili się do Berlina Zachodniego. Mięli zacząć... nowe, lepsze życie. A kto wie, czy nie była to ich najgorsza decyzja. Stare, śmierdzące, nieprzyjemne osiedle i małe, nieprzytulne mieszkanie. Do tego ojciec z niespełnionymi marzeniami i płacząca po nocach matka. Wystarczy tylko jeszcze znaleźć (nie) odpowiednie towarzystwo. Kto by pomyślał, że tak łatwo zabrać się za narkotyki. Tak łatwo zrujnować sobie całe życie. 
A potem tak trudno z tym wszystkim skończyć. 

„Byłam niesamowicie dobra, jeśli szło o problemy innych. Tylko z własnymi nie umiałam sobie poradzić.”

Jeśli ktoś nie wie - wszystko opisane w tej książce naprawdę się zdarzyło. Każda osoba, każde miejsce jest rzeczywiste. Nie mogłam jakoś w to uwierzyć! Ta cała historia była jak z filmu. W niczym nie przypominała mi świata realnego. A jednak.

No cóż... Książka jest po prostu wspaniała. No i oczywiście nieco mroczna. Do tej pory nie mogę pojąć, jak można tak żyć!  Nic dodać, nic ująć. Opowieść, która idealnie pokazuje, że czasem trzeba uważać, nie ulegać pokusie. Bo możemy wpaść w nieodpowiednie towarzystwo, nawyki. Możemy po prostu przez głupie decyzje zniszczyć sobie życie. Gorąco polecam tę książkę ^^

Marzena

Książeczka ukazała się nakładem Wydawnictwa Iskry

4 komentarze:

  1. Bardzo miło wspominam tą książkę :3

    OdpowiedzUsuń
  2. Miałam ochotę na tą książkę bardzo długo, ale w końcu jej nie przeczytałam i teraz mnie już jakoś nie ciągnie ;c
    xo, A

    OdpowiedzUsuń
  3. Wydaje mi się, że film na podstawie tej książki będzie teraz szedł w kinach :D
    Chyba kiedyś ją przeczytam, bo sam tytuł bardzo mnie zaciekawił, a z tego co tu przeczytałam, to naprawdę fajna książka :)
    Pozdrawiam serdecznie!

    OdpowiedzUsuń
  4. O książce słyszałam ,al nie czytałam. Co do takich historii to czytałam tylko ''Pamiętnik narkomanki''. Również polecam.

    OdpowiedzUsuń